BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

18 October 2012

CINTA SI MONTEL : EPISOD 2

kau yg terindah, di dalam hidupku..
cinta sejati kekal selamanya... lalalalala
(lagu tema cite ni.. haha)

        Deruan air terjun dan hilai tawa pengunjung taman rekreasi air terjun sungai pandan menyambut kedatangan 5 sahabat itu. tidak sabar rasanya mahu merasai kedinginan air semulajadi ciptaan Tuhan itu.
Setelah kereta diparking di lereng2 bukit dengan bantuan petugas yang menunjukkan arah di situ, mereka pun bergegas mencari tempat untuk meletakkan barang.. ramai juga pengunjung yang datang pada hari itu memandangkan hari itu adalah cuti umum sempena hari malaysia..
      
      "mane nk duduk ni weyh, ramai giler org." rengus hidayah.
      " tepi tu ok x? atas batu tu." kata fariza smbil menunjuk ke arah kwsan rata di atas batu berdekatan dgn laluan air terjun.
      " ok jga... bahanla weyh janji ade tmpt " izara juga merasakan tmpt itu sesuai kerana dekat dgn kawasan untuk mandi. tidakla barang2 hilang. azlan dan zafuan hanya membuntuti mereka ke sana.. 

         Setelah membentangkn tikar dan meletakkan brg mereka mengambil keputusan untuk makan dahulu sbelum membasahkan badan. perot masing2 sudah berkeroncong kerana tidak bersarapan semata-mata untuk bersarapan di air terjun itu.

            "nah mee hoon" izara menghulurkn sepinggan mee hoon kepada zafuan yg bersila di hadapannya. rasa kasih dan sayang terhadap zafuan semakin terbit setelah mereka kembali bersama. Saat itu hanya fariza dan azlan sahaja mengetahui tentang perhubungan mereka. mereka belum bersedia untuk menghebahkan kepada rakan-rakan tentang perkara itu kerana semua masih tidak mengetahui izara sudah berpisah dengan teman lelakinya. 

"ambilkan kerepok tu." zafuan pula ingin bermanja. hidayah, azlan dan fariza makan smbil berbual2 dan melihat gelagat ank kecil di sebelah mereka bermain air.

"datang mane plak air ni" getus izara di dalam hati apabila terasa percikan air mengenai pipi dan tudungnya.

 " adik. jgn main mcm tu. kena air kt akk tu" kata seorg lelaki lewat 30-an di atas batu berhampiran tempat izara makan.barula die sedar bhwa air itu dtg dr hentakan kaki kanak2 yg sedang berlari2 di seblahnya..izara hanya tersenyum. tidak ingin dimarahi kanak2 itu. biarla mereka merasai nikmat keseronokan zaman kanak2 ini sebaiknya. tercuit juga hati melihat aksi kanak2 itu yang hanya mengenakan seluar dalam biru.. comel...

setelah selesai makan, izara, hidayah dan fariza mula berjalan di gigi air menghala ke arah deruan air terjun yang sgt cantik di hadapan mereka. zafuan menyuruh mereka pergi dahulu kerana dia ingin ke tandas. 

"makan sikit dah nk membuang ke, cepat betol proses penghadaman zafuan ni" kata izara di dalam hati.
azlan pula tidak ingin turut serta kerana lututnya masih tidak berapa sembuh akibat kecederaan semasa bermain futsal.

"tohor juga air kt sini.. x best sgt la" komen fariza. izara dan hidayah hanya mengiakan.
"tw xpe. tp xpela.. dpt juga mandi. jom g atas tu nk" hidayah mengajak fariza dan izara ke kawasan tinggi tempat air turun ke bwh. kelihatan 2 org remaja berada di atas itu. seorg sudah duduk dan seorg lagi senang cuba mendaki. bimbang juga andai remaja itu tergelincir.

"xnkla.. takot.. jatuh sia2 je." izara menolak. fariza hanya menurut.
"kita g sane la.." fariza menunjukkan tempat di mana air jatuh ke bwh.. agak ramai juga yg sedang mandi di situ.
"ok jg.. kite g jelah.. nnti diorg blahla klau kite dtg.."hidayah, izara dan fariza berhati2 berjalan di dalam air menuju ke tmpt itu. bimbang juga jika tersalah pijak. sakit pula yang dapat. beberapa ank muda mengusik2 3 gadis itu ketika mereka melintasi anak2 muda itu. mereka tidak mengendahkn lalu teros ke tmpt dituju.

"kuat jga tekanan air kt sini. best2" izara sangat teruja dpt mandi disitu.. sudah lama rasanya tidak merasai kedinginan air smulajadi itu. kali terakhir adalah di air terjun sagil 3 tahun lepas. ketika itu dia masih menuntut di UiTM Segamat. 

Hidayah mengambil posisi di bhgian atas. izara di bhgian bwh sedikit dr hidayah manakala fariza di bwh izan kerana malas mahu memanjat batu yang agak licin disitu. deruan air turun di atas batu itu membangkitkan perasaan nyaman di hati izara.. hilang segala stress semasa bekerja. ditambah pula stress dalam percintaannya sebelum ini.. hati yang sakit terubat sedikit dengan bunyi air yang berkocak dan menderu deras itu.

hidayah sudah seakan2 baring. santai sungguh melihat dia begitu. kelihatan kelibat zafuan mencari mereka dr jauh. dengan perot yang bulat itu membuatkan izara geli hati.. comel juga kekasihnya itu.. hidayah melambai2 ke arah zafuan. zafuan pun menghampiri mereka dgn langkah yang macho..

zafuan memanjat batu di sebelah hidayah dan mengambil tempat berhampiran hidayah dan izara. agak bhya juga di situ kerana tekanan air yang agak kuat.cemas juga izara melihat zafuan memanjat batu itu. mungkin kerana berat dan kekuatan yg ada pd zafuan membolehkannya panjat dan duduk di situ.. zafuan melemparkan senyuman kepada izara.. ahh.. gugur jantung izara melihatnya.

"nk duk sini x? mehla" pelawa zafuan.
"xnakla.. takot jatuh." mmg izara ingin duduk di situ kerana tmpt yang izara duduk itu tidakla sebest tmpt yg zafuan duduk.
zafuan menghulurkan tangan. izara masih berbelah bagi. bimbang juga andai dia jatuh. tp die yakin zafuan akan menjaganya.izara menyambut huluran tangan zafuan.berbunga di hatinya kerana di layan sebegitu rupa. (oi2 dosa pgg2 tgn) erat pegangan zafuan kerana bimbang insan dikasihi jatuh. hidayah hanya memandang. dia juga tahu zafuan masih menunggu izara tetapi dia tidak mengetahui bhawa mereka sudah bersama.

selesai mandi mereka berjalan ke tmpat dimana mereka meletakkan barang tadi. azlam juga ikut serta kerana die telah pergi ke kawasan air terjun utk mengambil gambar fariza, hidayah, izara dan zafuan. kerana banyak tenaga digunakan semasa mandi, mereka sambung makan makanan yang ada.. banyak juga makanan yang dibawa. kerja2 memasak dan menyediakan makanan di buat oleh fariza dan izara. mee hoon goreng dan sosej di goreng oleh fariza manakala sandwich, kerepok dan ayam goreng rempah di buat oleh izara.

bersambung................................

kau yg terindah, di dalam hidupku..
cinta sejati kekal selamanya... lalalalala
(bajet drama tv je.)

sedutan episod hadapan........(bygla sendiri)

2 comments:

missnanabubu said...

bongoks..tergelak akuu..perghh novell siot....

Mizz ErMa said...

salam..baju tu, kalau pompuan size s, kalau lelaki pulak m @ l kot? boleh contact sy via fb @ azmanira89@gmail.com =)

want to see my photo gallery?

want to see my photo gallery?
tekan je gambar atas ni..