BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

16 October 2012

CINTA SI MONTEL : EPISOD 1

sbbkn aku tgh bosan xde keje meh aku layan blog aku ni.. klau da balik umah kang confirm da mls nk tulis..

ok2.. meh smbung ngan topik td. KEBAHAGIAAN episod 1..

Kereta Myvi putih WQC77** bergerak laju di atas jalan pekan-kuantan... Hilai tawa 4 anak muda kedengaran bersama alunan lagu di radio Hot FM. Kegembiraan terserlah di wajah mereka kerana dpt berkelah bersama2..

"da bgtw qima ke kite da gerak" Zafuan yg masih menahan malu apabila disakat oleh mak izara mula membuka bicara.
"da.. da suruh dia siap da" izara membalas smbil tersenyum. Teringat usikan maknya pg td..

"mak, sy nk g dah ni.. diorg da smpai" izara meminta izin utk keluar apabila terlihat kelibat myvi putih parking di depan rumah.. azlan dan zafuan turun dr kereta utk membantu mengambil makanan2 untuk perkelahan mereka..

"brg2 da ckup ke tu?" tanya mak kembali.

"mak. mak.. tu zafuan tu..." angah mula memainkan peranan sambil menunjuk kearah zafuan. mak trut memandang ke arah zafuan yg berseluar track biru gelap dikenakan dengan baju milo.

"ooo ni lah zafuan mak ye..".

izara yang berada di tepi mak terkejut lalu ketawa berdekah-dekah.. kahkahkah.. zafuan sudah tertunduk malu apabila mak izara berkata sedemikian rupa..
mereka baru sahaja memulakan babak cinta mereka setelah izara kecewa dgn teman lelakinya.. telah lama izara bersabar dgn perangai bekas teman lelakinya itu. telah byak kali hatinya terluka.. sehingga tiba 1 saat dia mengambil keputusan drastik utk meninggalkn lelaki itu.. biarlah percintaan selama 2 tahun itu terkubur begitu sahaja kerana izara tahu dia tidak akan bahagia bersama lelaki itu..
pada masa yg sama izara masih menaruh perasaan terhadap zafuan, kekasih cinta monyetnye semasa darjah 6.. zafuan juga telah lama menunggunya sehingga pernah berkata bahawa dia tetap akan menunggu izara selama izara belom berkahwin.. jika izara sudah berkahwin dia akan redha dan terima yg izara bukan jodoh dia.. selagi itu dia akan tetap setia menanti.. zafuan juga telah byk bekorban utk izara.. begitu besar cinta zaki terhadap izara yang izara lgsg x menghargainya.. izara tidak sedar betapa dalamnya cinta zafuan kepada izara.. bukan tidak nmpk tetapi buat2 tidak nmpk apabila dikaburi cinta2 yg dusta dr lelaki2 yg salah.
tp setelah izara berpisah dgn teman lelakinya izara kembali mendambakan cinta zafuan.izan x ingin kehilangan lelaki yg begitu menyayanginya.. izara menagih janji zafuan untuk bersamanya.. izara tahu dia akan bhgia bila bersama zafuan.. zafuan.. insan yg pertama bertakhta di hatinya.. yang mengajar izara erti cinta walaupun ketika itu cinta zaman kanak2 tp setiap detik perkenalan dan kenangan ttp segar di ingatan mereka..

Getaran hp mematikan lamunan izan..
"korang da kat mane? da nk smpai gtw" tertera whatsapp dr hidayah di screen blackberry izara.. dgn pantas izara membalas whatsapp hidayah itu..

setelah mengambil hidayah di depan bangunan bilik sewanya di kawasan megamall kuantan, zafuan teros memandu kereta myvinya itu menghala ke air terjun sungai pandan..

inilah kali pertama mereka berkelah di kawasan air terjun bersama2.. sebelum ini pusat beli belah dan karoke lah yg menjadi tmpt mereka bergembira bersama2..

'--> stop jap cite.. boss da dtg.. kena cover... jap2 lg line da clear gue sambung.. xpun malam karang.. haha..
adios...=)

Sy cinta dia kerana Allah.. Amin.. (pesanan utk diri sendiri)






3 comments:

khadijah said...

amboi izan dah macam cite novel dah ni kalah adam hawa.. zaki jugak ye..hee doakan korang bahagia.. amin :)

miss izan said...

haha... nnti aku novelkn ye dijah.. hehe.. amin... thanx... aku doakn jga ko bhgia.. x lame da 2.. hahaha...

missnanabubu said...

jhehehehe...terbaik ah cite ko..smbung laah lagi.hehehe

want to see my photo gallery?

want to see my photo gallery?
tekan je gambar atas ni..