BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

21 January 2011

PIANO


kemerduan bunyi piano membuatkan aku tertanya-tanya siapakah gerangan pemainnya.. aku tercari-cari.. ku ke kiri.. ku ke kanan.. ahhh.. tiada siapa.. aku masih mencari.. aku terlihat kelibat seseorg di atas balkoni rumah banglo di depanku... ya... itulah org yg membuatknku terpegun dengan irama dan alunan piano yang di mainkn nya..
sungguh indah... aku berlari ank menuju ke arah rumah tersebut...ku teros berlari mendaki ank2 tangga banglo mewah tersebut.. ku rasakan seperti bunyi tersebut memanggil-manggilku utk mendekatinya.. aku harus pergi... sebaik smpai di tingkat atas aku lihat seorg jejaka tampan sedang bermain piano di hujung balkoni betol-betol di hadapanku... aku teros mendekati... mataku teros menatap wajah jejaka itu.. pandangan mataku dibalas dengan senyuman yang sungguh menawan... ahhh.. ku rindukan wajah itu.. aku teros menghampiri dan berdiri di tepi piano berwarna hitam itu.. piano yang sgt cantik.. tiada sikit calar pun kelihatan.. pandai sungguh jejaka ini menjaga brg kesayangannye... jejaka tampan tersebut teros menekan 'code' piano tersebut.. asyiknya irama yang di mainkn.. aku terbuai.. anak mataku sikit pun tidak terlepas dr memandang wajahnya.. kurasakan seperti semua ini mimpi... sungguh bhgia kurasakan saat itu... setelah alunan muzik dari piano tersebut sudah lenyap, aku tersedar dr khayalanku... jejaka tersebut sudah berada di hadapanku.. smbil memegang tanganku die berkata "untukmu sayang".. aku tersenyum lalu teros mencium tangannya... "terima kasih papa.. mama sayang papa.. terima kasih..." air mata bhgia mula bercucuran.. kupeluk tubuh sasa itu... itulah lelaki yang menjadi penyeri hidupku selama ini.. suami tercinta yang memberiku sinar kebhgian yang telah lama aku idamkan.. akulah wanita yang paling bertuah di dalam dunia ini kerana memilikinya.. terima kasih Ya Allah di atas jodoh yang telah diberikan kepadaku..

"mama... mama..." aku masih mendengar suaranya..
"mama".. pggilnya sekali lagi...
"ye papa" aku membalas dan tibe2 kurasakan semuanya berubah.. aku bukan lagi berada di rumah banglo mewah, tiada piano di hadapanku.. yang ada hanyalah katil single yang sedang kududuki di dalam bilik kecil di sebuah rumah, sebuah meja petak di hadapanku dan aku sedang memegang hp yang diletakkan di telinga ..
aku mula tersedar dr anganku..
"pa.. best lagu pa main td.. lagu ape ea.. ma mcm penah dgr" aku cube mengcover kesengalanku..
"jap2 pa main skali lagi.." ......
"dgr x?"
"dgr... tp x cam lagu ape.."
dan kebahagiaan itu teros berkekalan sehingga kini.. semoga kebhgiaan itu akn teros berkekalan smpai bile2..

actually my mr right duk main piano kt dewan space tmpt die keje.. mmbr2 main badminton die g main piano.. hehe.. tp berbakt jga laki aku ni.. xde la terok sgt die main.. bolehla.. hehe...

p/s : jgn mudah berangan takot x menjadi kenyataan plak.. huhu... papepun i luv him soooo much... lagu ipod aku kt blog ni pun aku tukar bunyi piano.. hahaha.. special for this entry..=)

2 comments:

fyza said...

oh suuitnye mama papa...hahahaa

miss izan said...

mestila suit... mama kan kuat berangan... hahahaha..ko jelez kn.. tp bukn ke ko lg kuat berangan za...huhu

want to see my photo gallery?

want to see my photo gallery?
tekan je gambar atas ni..

Maxis contest participant badge